onsdag 20 februari 2008

Apropå enkäten

Jag var helt säker på att det var typ bara jag som skulle svara De sista 40 åren på frågan vad man skulle välja om Gud frågade på ens dödsbädd vilka år man skulle vilja leva om.

Jag trodde jag skulle vara ensam om det. Alla andra skulle svara: De första 40 åren.

Så visar det sig att De sista 40 åren just nu leder med 62% av rösterna.

Jag tycker att det är intressant.

Fortsätt rösta i några dagar till och motivera gärna i kommentarsfältet.

(För er som inte fattar vad jag pratar om, läs här.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att enkätsvaret är rätt väntat.
Jag skulle gissa att de flesta som har svarat på enkäten är mellan 35-45 år. Man vill ju helst inte tror att man har det bästa bakom sig.

Värt att betänka för alla 40+-vurmare:
Visst barndomen kan vara frustrerande, tonåren ångestladdade och 20-30 kan vara fyllt av karriärsångest. Det kanske man inte vill återuppleva.

Men jag säger bara lårbensbrott, prostatacancer, demens, begravningar varje helg, barnbarn som aldrig ringer och grannar som bär vuxenblöja.

Peter Barlach sa...

Det senare i utbyte mot mina tonår: Vi har en deal!

Erik Ahrnbom sa...

Hur man än ser det blir det deppigt. Antingen var det för jävligt i början, eller så fruktar man framtiden.

Anonym sa...

Eftersom jag "bara" har levt lite mer än hälften av mina första 40 år är det lite svårt att ta ställning till det. Men att leva om de år som jag levt på samma sätt är iallafall inte jag intresserad av. Längtar däremot tills jag blir 30!

Tror som sagt på vad ovanstående Johan Lindqvist skrev att människor hoppas på att ha det bästa framför sig... men vänta bara på att en 80-åring kommenterar... för det är ju ändå en fråga ställd till en 80-åring. Han/hon borde ju veta.

Snokis sa...

Jag väljer i alla fall 20-60. Fast det kanske är de 40 sista.

Huskorset sa...

áslaug har onekligen en poäng.

Jag tycker enkäten visar på att hoppet om en bättre värld aldrig dör.
/Huskorslyrikern

Erik Ahrnbom sa...

Johan har rätt. Fast jag hajar inte varför ens grannar måste bära vuxenblöja bara för att man blir gammal.
För övrigt är jag ute på marknadsföringsturné för den här killen: http://memoarerna.blogspot.com/
Han har för få läsare.

Fredrik sa...

Det var dom sista ljuva åren, dom bästa i mitt liv:)