tisdag 19 februari 2008

Två clowner i en loge på Sundsvalls Teater

Jag träffade två clowner i en loge på Sundsvalls Teater i helgen.

Det var nån halvtimma tills mitt tåg till Stockholm skulle gå och jag satt och språkade med dom om livet och teatern. Det var trevligt om än lite bisarrt att kommunicera med två unga kvinnor sminkade till oigenkännlighet och som fler än en gång transformerades till sina rollfigurer i mimik, röst och ordval.

Jag frågade om jag fick ta en bild på dem. Det var inga problem.

- Jag har en blogg, jag kanske lägger ut bilden där, är det okej? frågade jag.
- Absolut, inga problem, svarade dom glatt.
- Även om jag kanske skulle driva lite med er? fortsatte jag lite försynt.
- Självklart, bara du länkar till vår hemsida!

7 kommentarer:

Putte o Piraten sa...

När vi blir kända ska vi med ha clowner till groupies!

Peter Barlach sa...

När ni blir kända är ni för gamla för groupies.

Kaos-Anna sa...

Jag avskyr clowner.

Så mycet att man tom. kan läsa det in min presentation på bloggen:

"Älskar schlagers, choklad och ost. Ogillar clowner, Robert Broberg och takfläktar. Drömmer om ett hus med glasveranda på landet."

Ang. dealen. Den är inte i lås riktigt än.
Jag jobbar på det.

Huskorset sa...

Är det inte du som lanserar slagordet "Vi är alla horor?"

Anonym sa...

rubriken låter som en lite för lång boktitel

;)

Peter Barlach sa...

Anna: Jag vet. Inlägget var en present till dig.

Huskorset: Har jag sagt det? Jag visste inte ens själv att jag kunde vara så briljant.

Ströbaek: Inlägget nånting annat smidigare förut, men så blev jag förtjust.

Kaos-Anna sa...

Tack Peter.